Ongediertebestrijding in de horeca: zo pak je dat aan

ongediertebestrijding horeca

Wie in de horeca werkt, weet dat hygiëne er enorm belangrijk is voor je imago. Ongedierte is dan ook het laatste wat je wil tegenkomen in je zaak. De meest voorkomende plagen in horecazaken zijn muizen, ratten en kakkerlakken.

 

Het lastigste om te bestrijden zijn vliegen. Er zijn mensen die alle deuren en ramen openzetten in de zomer en dan komen de vliegen massaal binnen. En vliegen in een horecazaak, dat is uiteraard niet goed voor het imago van het bedrijf. FEROKILL gebruikt enkel producten die toegestaan zijn in de horeca en dus zo weinig mogelijk insecticiden, maar dat maakt het bestrijden van een vliegenplaag natuurlijk moeilijker. Wij opteren voor een professionele insectenlamp, al vinden de eigenaars van het pand of de klanten dat soms lelijk. Wering blijft natuurlijk de beste oplossing, één vliegendeur plaatsen kan soms genoeg zijn om een vliegenplaag buiten te houden.

Horecazaken moeten kunnen aantonen dat ze preventief aan ongediertebestrijding doen en wij geven hen daarvoor het nodige advies. Als wij ergens komen om te inspecteren, proberen we ons een indruk te vormen van het pand en te kijken welk ongedierte er binnen zou kunnen geraken en langs waar. De professionele ongediertebestrijders van FEROKILL adviseren vervolgens hoe de eigenaar van het pand ongedierte kan weren.

 

Wacht niet te lang met ongediertebestrijding te bellen

Jammer genoeg wachten de uitbaters van een horecazaak nog altijd veel te lang om ons te bellen. Bij mieren bijvoorbeeld, kan het heel snel gaan. De ene dag zie je één mier lopen en een week later kom je binnen en zit je hele bedieningstoog vol. Soms wachten de uitbaters tot ze een echte plaag hebben en dan lopen de muizen tussen de klanten of overrompelen de kakkerlakken de keuken.

Bij een ongedierteplaag komt FEROKILL langs om het probleem te analyseren en een offerte op te stellen. Daarna kunnen we beginnen met bestrijden. En nadien werken we ook verder aan preventie om een nieuwe plaag te voorkomen. We leggen dan uit hoe ze allerlei ongedierte kunnen weren uit hun horecazaak, niet alleen muizen, ratten en kakkerlakken maar ook vliegen, wespen en mieren.

 

Kies voor preventie en wering

FEROKILL legt dus zeer sterk de nadruk op preventie en wering. Horecazaken die preventief willen werken, moeten dat niet enkel doen om met hun certificaten in orde te zijn, maar vooral voor hun klanten. In de horeca ligt dat nog veel gevoeliger natuurlijk omdat hygiëne daar zeer belangrijk is en er allerlei verschillende beestjes kunnen opduiken. Dat maakt de horeca voor ons ook arbeidsintensiever dan bijvoorbeeld fabrieken of magazijnen.

 

Wil je ongedierte preventief weren uit je horecazaak of zit je met een ongedierteplaag in je bedrijf? Contacteer dan snel professionele ongediertebestrijder FEROKILL voor advies en bestrijding.

Contacteer ons voor een inspectie

Gerelateerde berichten

  • Zo vermijd en bestrijd je een vliegenplaag in de horeca- of voedingssector

    Ze draaien in cirkels aan je plafond, zoemen tegen je ramen of landen op je huisbereide maaltijd: vliegen. Vreselijk irritant zijn ze, en daarbovenop ook onsmakelijk. Daarom houd je ze niet alleen graag uit je huis, maar ook uit je bedrijf – zeker wanneer je in de horeca- of voedingssector......

    Lees meer >

  • ongedierte hotels

    Ongedierte in hotels: wat kan ik doen?

    Plekken waar veel mensen samenkomen én voedingswaren behandeld worden, zijn een aantrekkelijke thuis voor tal van ongedierte. Van vliegende tot kruipende insecten, knaagdieren en voorraadinsecten, een hotel is om die redenen een waar paradijs voor ongedierte....

    Lees meer >

  • ongedierte bakkerij

    Ongedierte in de bakkerij: zo pak je dat aan

    Als bakker heb je meer dan genoeg aan je hoofd en wil je je focussen op de kern van je zaak, namelijk heerlijk brood verkopen. Ongedierte kan je dan ook missen als de pest. Ontdek hier alles over ongedierte in de bakkerij en hoe je dat preventief kan aanpakken....

    Lees meer >